EXCLUSIVE BY PETRA TUNGÅRDEN

Lade märket till att intervjuer med kända profiler uppskattades så bjuder här på ytterligare en med vackra moderedaktören Petra Tungården. Här nedan har hon blivit förhörd i skönhetsvanor, stilikoner och baksmälleknep.
Läs och inspireras!


Vilket är ditt bästa makeuptips?
– Det är nog att använda gula basprodukter, så att man får bort alla röda pigment i ansiktet. Man bör satsa på en ganska gul foundation, många väljer en som är alldeles för röd.

Har du bestämt hur du vill se ut på nyårsafton?
– Jag kommer nog att köra en ganska klassisk look med mycket lösögonfransar. Jag använder fransar från MAC som är gjorda med riktigt hår och är jättebra. Sotade ögon och ljusa läppar, kanske lite solarium innan.

Vad är ett vanligt misstag folk gör när de sminkar sig?
– Att man har kvar samma look som när man var 14. När man blir äldre använder man kanske fler och dyrare produkter, men man sminkar sig fortfarande på samma sätt. Därför tycker jag att man ska våga testa något nytt – och kanske hitta något man passar ännu bättre i.

Vilken är den bästa skönhetsjulklappen?
– Kanske någon spaupplevelse eller ansiktsbehandling som man själv inte skulle unna sig.

Har du någon skönhetsförebild eller ikon som du inspireras av?
– Jag älskar Kim Kardashian. Hon är alltid extremt snyggt sminkad. Och Jennifer Lopez, för att hon så tidlös. Hon har hittat det hon passar i och hållit fast vid sin glow-look i alla år.

Hur håller du dig i form?
– Jag har precis börjat träna med en PT. Vi kör mycket kondition kombinerat med styrka, jag kan till exempel cykla samtidigt som jag lyfter vikter. Just nu är målet att försöka få bort spritfettet (skratt).

Apropå sprit, har du något bra bakfylleknep?
– Det bästa är ju att dricka mycket vatten. Jag blir lätt svullen dagen efter jag har druckit alkohol, så jag köper örttabletter från naturapoteket, som driver ut vätska.

Vad har du för hudvårdsrutin?
– Jag har precis börjat med Estee Lauders produkter och blivit helt frälst. Jag märkte skillnad på bara en vecka.

Vad får dig att bli riktigt avslappnad?
– Massage. Jag älskar massage, det är det bästa som finns. Jag är aldrig tyst – förutom när jag blir masserad.

Vad brukar du satsa på för look när du ska på fest? Hur ser din signaturlook ut?
– Jag älskar sotade ögon i jordnära färger, snarare svart än brunt, och ljusa läppar. Sen älskar jag highlighter, det är lite min signaturlook. Men man får passa sig så att man inte tar för mycket, då ser man ut som en transa (skratt).

Hur tar du hand om ditt hår?

– Jag går till världens bästa frisör – Steve Terry på You Stockholm.





Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Tack för din fina kommentar. Härlig blogg du har, tror jag varit inne här förr. :-)



Trevlig helg!

2011-12-01 @ 22:01:28
URL: http://sarahan.blogg.se/
Postat av: sanna

Hej tjejen!

Vad händer hos dig? :)



Kramar.

2011-12-02 @ 08:39:52
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: Emilia ♥

Sv: Det är sådär med mig eftersom jag är sjuk.. Vad brukar du göra fredagskvällar? :)

2011-12-02 @ 11:10:54
URL: http://www.emlas.se
Postat av: Bea

Vad bra du blir på bilder :)! Ska du hitta på något kul ikväll, det är ju fredag :D !

2011-12-02 @ 15:15:12
URL: http://svettlukt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0