SVAR PÅ TAL!

Hola chicas!

Fick en fråga nyligen angående att färga håret från brunt till blont, vad bör man göra för att slita så lite som möjligt på håret?
Jag hade faktiskt en period för ett herrans massa år sedan då jag fick för mig att färga håret brunt vilket jag dock ångrade efter sisådär ett halvår, och ville omedelbart få tillbaka mitt blonda hår. Dock fick jag direkt veta att detta inte skulle vara möjligt utan att det skulle bli en lång process, och tro mig det blev det...
Det ända jag egentligen kan rekommendera är att gå till frisören och de kommer förmodligen vara tvugna att ta det stegvis, lite beroende på hur mörkhårig du är.
Jag var själv nästintill svarthårig och jag fick börja med att slinga det för att sedan låta håret vila ett tag, slinga det ytterligare en gång, låta håret vila osv. Tror jag slingade det fyra gånger innan jag blev så blond som jag önskade, men då var jag och andra sidan väldigt mörk.
Mitt främsta råd till dig är alltså att kontakta en frisör och låta dem göra jobbet, de har den nödvändiga kunskapen samt även specialanpassat färgpreparat som inte går att köpa i vanliga butiker. Genom att gå till en frisör och inte göra detta hemma så skonar du ditt hår samtidigt som du slipper att få de orange/gula tonerna, vilket är risken om du gör det själv hemma. Givetvis kan detta även ske hos frisören men då rättar de omedelbart till problemet, om det är en bra frisör villsäga..
Jag skulle definitivt inte råda dig att göra en hel blondering då detta sliter oerhört mycket på håret samt att risken för missfärgning är stor.

Att gå till frisören och och slinga håret brukar vanligtvis ligga runt 800-1000 kr. Ganska dyrt men det är absolut värt det med tanke på att resultatet oftast blir så mycket bättre. Om du ändå väljer att göra denna process hemma så råder jag dig att slinga håret stegvis och däremellan låta det vila ett tag. Glöm inte heller att mata håret med inpackningar!
Du kan ju även göra som jag gjorde, jag slingade det två gånger hos frisören och två gånger hemma. Efter att jag uppnått den blonda nyans som jag eftersträvade vågar jag dock inte slinga det hemma längre då jag är rädd för att det ska missfärgas, så nu lämnar jag alltid över jobbet till min kära frisör, säkrast så!

Hoppas detta var ett tillräckligt bra svar på din fråga! :)
LOVE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0