EXCLUSIVE BY FOKI

Foki är toppbloggaren som har prisats för sin lekfulla stil och sina egenartade personlighet. Nu senast har hon startat ett klädmärke, och lämnat kalla Umeå för soliga Bankok ochen lyxlägenhet.
Här nedan bjuder jag på en intervju där denna härliga pingla berättar om sitt senaste Sverigebesök, pratar skönhet, träning och givetvis julplaner!

Hope you like it!

Hur länge är det du har bott i Bangkok nu?
– Jag har bott där i snart ett år. Jag trivs jättebra, som en fisk i havet (skratt).

Vilken är den största skillnaden?
– Klimatet!

Vad är det bästa med att bo i Bangkok?
– Det är modet, shoppingen. Och att träffa delar av familjen som jag inte träffat på 10 år. Det får jag ta igen nu.

Finns det något du saknar från Sverige?
– Svensk mat, lösgodis och något som inte går att ersätta: vänner och familj.

Var känner du dig mest hemma?
– Det känns som att jag har två hem. Men ibland känns det mer som att Bangkok är mitt hem, för det är där jag passar in.

Vilket är ditt bästa sminkknep?
– Jag älskar att markera ögonen, så att de verkligen syns, för det är ögonen som fångar en först. Och så gillar jag ljusa läppar.

Du verkar intresserad av naglar också?
– Ja, jag älskar naglar. Naglar är nästan det sista man tänker på, så om man då tar hand om sina naglar och piffar upp dem känns det mer speciellt.

Hur tar du hand om ditt hår? Det ser väldigt friskt och blankt ut!
– Tack så mycket! Jag fuskar lite, jag kör keratinbehandlingar.

Gör du något särskilt för att hålla dig i form?
– Jag tränar yoga och gym, och så simmar jag jättemycket i min pool hemma.

Vad gör du helst en ledig dag?
– Jag försöker hitta inspiration till mina nya designer.

Varifrån får du inspiration?
– Jag får inspiration av mitt humör, när jag är glad. Det kan vara folk från min omgivning som har gjort mig glad, mina läsare, min familj eller något bra som har hänt under dagen. Då börjar det spraka här uppe (pekar mot huvudet).

Vilka bloggar läser du själv?

– Jag läser inte så mycket bloggar. Jag läser nästan inte min heller (skratt). Jag skriver bara. Det jag läser mest på nätet är nyhetssidor.

Nu när du bor i ett väldigt soligt klimat, tänker du på att skydda din hud?
– Jag är faktiskt väldigt, väldigt noga med solkräm, eftersom ju mer du är i solen, desto mer rynkor får du. Ibland har jag till och med solkräm inne, utifall att jag skulle gå ut.

Gör du något annat för att ta hand om din hud?
– Jag är väldigt noga med att tvätta ansitket rent innan jag går och lägger mig och att inte röra ansiktet med smutsiga händer. Sen är jag också noga med vad jag äter och att inte röka, för allt sådant påverkar huden.

Hur ska du fira jul och nyår?

– Det vet jag inte ännu. Först trodde jag att jag skulle fira i Sveige, men nu tror jag att vi ska åka ner till något hav och klä en palm med julbelysning och fira där.

Vad ser du mest fram emot under 2012?
– Jag längtar tills mitt kontor är klart, det har jag hållit på med länge.

Önskar du dig något särskilt i julklapp?
– Mycket kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0