KAOOOS!

Mina naglar är för tillfället toltal sabbade! Gjorde akrylnaglar för cirka 2 månader sedan och för någon vecka sedan började en trilla av följt av en annan... Detta resulterade i varannan lång, varannan kort. Inte snygg!
Så har nu klippt ner alla och väntar ivrigt på att mina egna naglar ska återhämta sig, vilket kan ta ett bra tag... Så ett råd till er alla där ute, gör inte akrylnaglar om ni inte planerar att gå och fylla på dom varje månad, just saying!

När jag ändå är inne på nagelspåret så tänkte jag tipsa er om hur man får nagellacket att sitta bättre. Perfekt nu till nyårs manikyren, right!

1. Innan du målar, se till att din nagel är torr, det vill säga undvik cremer och oljor minuterna innan.
2. Applicera ett underlack för att skydda nageln mot missfärgning.
3. Måla på ditt lack. Se till att det är fräscht – ett för gammalt lack känns segt i konsistensen och flyter inte lika bra!
Måla två lager om det behövs.
4. Avsluta med ett transparent överlack.

There you go!



Kommentarer
Postat av: Claudia

bra tips!

2011-12-31 @ 13:21:43
URL: http://claudiablomqvist.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0