Be the star that you are!

Har alldeles för mycket dötid just nu och då har jag en tendens att sväva iväg till tankarnas värld...
Känner ni att ni påverkas av samhällets normer? Att ni måste bete er på ett visst sätt för att passa in? Personligen tycker jag det är väldigt underhållande att sitta och titta på folk i olika sociala sammanhang. Se hur vissa är otroligt obekväma och tafatta i olika situationer, se hur de kämpar för att bli en del av gruppen, bli accepterade.


Detta är framförallt påtagligt i matsalen. Man ser osäkerheten i ettornas ögon, deras kamp att göra sig hörda bland kamraterna, det ständiga sökandet efter en identitet. Jag klandrar dom inte, jag har själv varit där, känt av osäkerheten som kommer smygandes när man sammanförs med en grupp främlingar. Det krävs mod att lämna sin grundskola, sin trygga hamn, för att våga ge sig ut på nya äventyr. Det låter klyschigt men det är sant! Vi utvecklas inte som människor om vi förblir på samma ställe hela livet, utan att stöta på motgångar. Det är av motgångarna vi lär oss och utvecklas!

Väldigt osammanhängande text detta men ni är smarta nog att förstå vart jag vill komma. Alla har vi varit där, kanske befinner sig någon av er i denna fas just för tillfället? Till dig kan jag endast säga att förr eller senare kommer även du att finna dig själv och den grupp där du kan vara precis den DU är!

Take Care!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hejhej fin blogg du har!

Besök gärna min :)



KRAM.

2011-11-25 @ 16:53:58
URL: http://lovesandraa.blogg.se/
Postat av: Vem?

Hej! Vill du vara med och tävla om en Iphone 4s? Kika in på min blogg isåfall! :)

2011-11-25 @ 17:13:28
URL: http://tinanj.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hmm verkar saknas lite av ditt inlägg?



Hoppas du får en fin fredagskväll och helg!



//Anna

driver egna klädmärket och webshoppen Avanna.

Just nu fri frakt med koden FREE

3för2 på alla today och kameraprodukter

Samt nya Marilyn Monroekolletkionen till specialpris!

Gäller endast i helgen.

www.avanna.se

2011-11-25 @ 18:01:39
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0