DAN FÖRE DOPPAREDAN!

Heeej alla tomtenissar! Nu sitter jag här i "finrummet" vid granen och dricker te med min syster, samtidigt som jag försöker lära mig att knäppa nötter på bästa sätt och bloggar, multitasking check! Vi anlände väll hit till min moster och hennes familj i Gbg runt 17:30 och sedan dess har vi ätit nachotallrik och sedan har vi även lekt julklappsleken, tradition! Vid lekens slut hade jag i min famn ett välbehövligt paraply i handväske size, ett yatzy spel, en skål, gummiband och en snöglob som man skakar så kommer det glitter. Lite förspel inför julafton sådär haha :)
Jag har även haft lite spakväll här då jag duschade, rakade mig, peelade kroppen, smörje in mig, noppade ögonbrynen etc. Så nu är jag ren och fräsch inför morgondagen!

Jag har faktiskt inte önskat mig så mycket av tomten inför denna jul. Känner faktiskt att jag har det mesta jag behöver och vill ha och de jag inte har kan jag likväl köpa själv. Jag har endast önskat mig lite småsaker och givetvis pengar till min näsoperation. Vet att detta säkert sticker i mångas små ögon, men detta är något jag velat sålänge jag kan minnas, har alltid varit missnöjd över min näsa! Har dock inte pratat så mycket om att operera den förrän nu när jag faktiskt är 18 år och kan bestämma helt själv över mig och min kropp, samt vad jag gör med mina pengar. Detta är nämligen något jag sparat inför sedan jag fick mitt första "riktiga" jobb på cafét, så jag är på god väg nu vill jag lova.
Dock vet jag att mina föräldrar och vänner inte ser vad eller varför jag vill operera den. Men detta handlar inte om dom utan det handlar om mig och hur jag känner för den. Jag har själv aldrig varit eller kommer att vara emot skönhetsoperationer. Jag tycker det är upp till var och en att bestämma vad han eller hon vill göra med sin kropp. Jag är så trött på alla moraltanter som säger att man ska vara nöjd som Gud har skapat en yadayada. Givetvis ligger det mycket i detta, jag säger inget annat. Men faktum är det att det snart är år 2012, och det yttre spelar stor roll så är det bara... Jag kan bara utgå från mig själv, och då är jag villig att erkänna att jag känner mig som nöjdast och gladast när jag känner mig snygg och fräsch, så är det bara!
Nej nu blev detta inlägg väldigt luddigt. Det ända jag ville komma fram till var att jag inte vill att någon ska dömma mig för att jag vill operera min näsa. Det var allt! :)

Avslutar detta inlägg med min favorit jullåt.
Gå och lägg er i tid nu alla nissar och ladda inför morgondagen! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0