EXCLUSIVE BY DEMI LOVATO

Efter år av ätstörningar, depression och självskadebeteende checkade Demi Lovato in på ett rehabiliteringshem i höstas då det konstaterades att hon led av en bipolär sjokdom, som tidigare inte diagnoserats.
Idag är hon stolt över att hon vågar visa sin kropp, efter åratal av skam över hur hon ser ut. Demi Lovato är starkare och stoltare än någonsin och hon är nu redo att visa unga tjejer och killar att det går att komma över sina problem och bli nöjd med sig själv.

I dag mår Demi mycket bättre och har lärt sig att sänka kraven på sig själv. Hon medverkar även i kampanjen "Love is louder", som syftar till att stärka unga människor mot både inre och yttre kritik.
Demis budskap lyder "Kärlek är starkare än trycket att vara perfekt".

Hon har även jobbat med att stärka sin kroppsbild, efter många år av komplex över sitt utseende.
Det gör att hon i dag vågar lägga upp en bild av sig själv i bikini på Twitter.
"Jag har jobbat så hårt för att bli hälsosam och i god form", skriver Demi på Twitter när hon laddar upp sin bikinibild. "Jag kan inte förstå att jag gör det här, men jag är så exalterad."

"Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig självsäker nog att göra det. Jag är exalterad över hur långt jag har kommit sen jag skämdes över min kropp."

Demi Lovato är mån om att låta andra unga tjejer och killar med dålig kroppsbild veta att det går att komma över problemen, ingenting är omöjligt!
"Det har inte varit lätt, men det börjar med ett löfte till sig själv, sitt sinne och sin själ. Tro mig, jag jobbar fortfarande med det!" skriver hon.


WORDS FROM A BEAUTIFUL GIRL!




Kommentarer
Postat av: Anonym

sv;: tack desamma.D

2011-12-05 @ 19:42:27
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: SARA

Vinnaren av veckans blogg är uppe ni ta en titt o kolla in!;)

HÄR; http://saralitas.devote.se/blogs/14631391/-veckans-blogg-vinnare.htm#WriteComment

2011-12-06 @ 14:26:06
URL: http://saralitas.devote.se
Postat av: thaipinnen

sv; haha ja det var väldigt smart ;D

2011-12-06 @ 16:33:34
URL: http://thaipinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0