EXCLUSIVE BY EMMA WIKLUND

Före detta supermodellen Emma Wiklund har lärt sig ett och annat om hur man gör det bästa av sitt yttre under sin karriär. För tillfället är hon dubbelt aktuell med en ny kroppsvårdsserie och en bok om skönhet.

Här nedan följer 12 av hennes bästa skönhetsknep!
ENJOY


1. Peela huden. "När jag står ute i butiker och gör demos så märker man att folk inte alltid vet hur viktig en peeling är. En peeling kan vara nyckeln till finare hy. Man får bort döda hudceller och förbereder huden för sina produkter", säger Emma.

2. Applicera en ögonkräm under din concealer. "Det är viktigt att man återfuktar huden under ögonen ordentligt med rätt produkt innan man lägger sin concealer, för att det ska bli följsamt."

3. Satsa på en askungekräm, en produkt som ger omedelbar effekt. "Jag gillar Clarins Beauty Flash Balm och använder den innan jag lägger makeup. Den jämnar verkligen ut huden och ger lyster underifrån", säger Emma Wiklund.

4. Plocka ögonbrynen i rätt form. "Det kan få ditt öga att öppnas upp och se lite vaknare ut."

5. Forma ansiktsdragen med smink. "Rätt skuggningar kan smalna av ansiktet. Man kan lägga highlighter på näsan och skugga på sidorna om man till exempel vill ha lite smalare näsa."

6. Var noga med rengöringen. "Ett vanligt misstag är att man slarvar med rengöringen. Många klagar på torr hy, men när man frågar om rengöringen så säger de 'tvål och vatten'. Man lägger mycket tid på att lägga makeupen, men behöver också ägna lite tid åt att ta bort den igen", säger Emma.

7. Välj hudvårdsprodukter anpassade för just ditt ansikte. "Ett vanligt fel man gör är att man inte alls har den produkt man ska ha. Då kan ett besök till en hudvårdsterapeut vara jättebra. Gå på ansiktsbehandling och få lite hjälp av ett proffs."

8. Ät för huden! "Det är så viktigt att äta rätt. På vintern äter jag alltid fiskleverolja och försöker tänka på att få i min avokado och valnötter och antioxidanter: allt som är blått, rött och grönt! Det är bra mat för hyn. Att smörja inifrån är minst lika viktigt som att smörja utifrån, kanske till och med ännu viktigare."

9. Varva ner. "Stress är förödande för hyn. På min hy syns det direkt. Då spelar det nästan ingen roll vilken kräm jag sätter på. Enda sättet är att varva ner, sova mer och äta bättre."

10.
Motionera regelbundet. "En annan sak som är väldigt viktig för min hy är träning. Att få igång blodcirkulationen och svettas, det är ett himla bra rensningssystem. Jag springer och kör med PT, mycket kettlebells", säger Emma.

11.
Håll koll på bäst före-datumen i badrumsskåpet. "Se upp med att ha produkter för länge. Det är vanligt att man har gammalt smink och gamla borstar, sånt ska man slänga."

12.
Skratta och le så ofta som möjligt. "Humor är bra för utseendet. Det är snyggare med glada människor än sura människor", säger Emma Wiklund.


Många bra tips som Emma bjöd på. Vi tackar och bugar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0