EXCLUSIVE BY JONAS HALLBER

Ni har väll inte missat reality programmet där vi får följa en av Hollywoods mest eftertraktade stylister, svenska Jonas Hallberg.
En riktigt skönt man, så bjuder här på en intervju där han berättar om "snyggknepen", skönhetsfixeringen i Hollywood och vilka stjärnor han gör vackra!

Jonas, vilket är ditt bästa skönhetstips?
– Jag tycker alltid att det är ursnyggt på tjejer med röda läppar och röda naglar. Det spelar ingen roll om det är röda mattan eller om man bara ska springa ner på ICA och köpa mjölk, det är alltid så himla fräscht. Jag försöker ha det i alla mina jobb.

Kan du dela med dig av något proffsknep du lärt dig?

– Jag tycker att det är skönt om man känner sig lite plufsig på morgonen att använda en ansiktsspray. Det finns några sprayer som jag använder ganska mycket från en vän till mig, en fantastisk makeupartist som heter Katarina Håkansson. Hennes gurkspray är jättebra och hon har en annan som heter Orange Blossom, som också är helt fantastisk. Jag har dem jättemycket när jag flyger.

Vilka skönhetstrender kommer vi att se i höst?
– För min del kommer det nog att bli ganska mycket röda läppar, röda naglar, sotade ögon och gärna lite sparkle. Jag jobbar mycket i Hollywood med celebrities och röda mattan, så blir det klassiskt och chict med en liten twist, inga extrema looker. Sen älskar jag perfekt groomade ögonbryn, det är ursnyggt.

Finns det något särskilt man ska tänka på i skönhetsväg inför röda mattan?
– När kamerorna blixtrar och man har korta klänningar och bara armar är det viktigt att inte bara tänka på ansiktet utan även den övriga huden. Om man är tjej och har cocktailklänning på sig ute tycker jag att man ska tänka på att smörja in sig så att man inte kommer med fnasiga armbågar, torra knän och torkade hälar. Man måste liksom vara "perfect", från topp till tå.

Hur glammigt är ditt Hollywoodjobb egentligen?
– Det är nog inte så glammigt som folk föreställer sig, det är det nog inte någonstans. Men det är klart att det är mycket glammigare i Hollywood än i Stockholm, det måste jag nog säga. Det är ändå i Los Angeles alla våra A-listekändisar bor, där är nästan alla premiärer och galor som Golden Globes, SAG Awards och Emmygalan.

Upplever du Los Angeles som utseendefixerat?
– Ja, folk är måna om att ta hand om sig. Det är mycket mer utvecklat när det bäller Botox och sådant. Folk har sina små skönhetsknep för att hålla sig unga, "forever young"!

Vad tycker du själv om Botox och andra skönhetsbehandlingar?

– Jag tycker att folk får göra vad de vill så länge de står för det och inte hymlar så mycket. Folk säger "nej, jag har aldrig gjort någonting" och så kanske de har gjort 5-6 behandlingar. Det tycker jag är patetiskt. Vill man fixa i ordning sig så "fine". Det kommer jag säkert också att göra en vacker dag. Jag har testat Botox en gång för att få bort min bekymmersrynka, men det räcker bara några månader och jag har inte gått och fyllt på det. Jag gjorde det bara för att jag har så många kompisar och kollegor i branschen som gör saker hela tiden och jag tänkte att jag måste ju prova någonting i alla fall.

Kan du nämna några Hollywoodstjärnor som du jobbar med?
– Det är väldigt mycket Scarlett Johansson, Charlize Theron, Megan Fox, Hayden Panettiere, Sharon Stone, Catherine Zeta Jones, det är blandat. Alla har så olika karaktärer och personlighet. Det är lika fascinerande varje gång tycker jag, det är kul att jobba med människor. Jag är absolut inte starstruck, men det är en speciell känsla att jobba med celebrities jämfört med att jobba med en modell som mer är ett verktyg som stylist. Stjärnan har ju ofta sin image som man får följa, så det är mer utmanande att göra dem amazing på röda mattan.

Har du skapat någon särskild look som du är stolt över?
– För några år sedan dressade jag Jennifer Love Hewitt i en Dolce & Gabbana-klänning som gjorde att hon hamnade på "best dressed"-listan. Tidigare hade hon varit med på "worst dressed"-listan och att ta någon från "worst dressed" till "best dressed" var fantastiskt.

Finns det någon kändis du drömmer om att jobba med?
– Jag skulle vilja jobba med Michelle Pfeiffer och Julia Roberts. Framför allt Michelle Pfeiffer, för hon är verkligen Hollywood för mig.


Kommentarer
Postat av: anduena

väldigt fin och intressant blogg du har tjejen =)

2011-12-15 @ 17:22:50
URL: http://enas.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0