EXCLUSIVE BY SUSANNE DELASTACIA

Kanske känner ni igen Susanne Delastacia som hallåan i TV4. Här nedan svarar hon på frågor angående hennes främsta skönhetstips, varför hon ser upp till Audrey Hepburn och hur man ständigt håller sig snygg i rutan!
ENJOY

Vad är skönhet för dig?
– För mig handlar det både om det yttre och det inre. Skönhet kan vara utstrålning, en yta, en vacker byggnad. Men också integritet, som är viktigt.

Hur länge sminkar du dig innan jobbet?

– Eftersom jag inte sminkar mig själv har jag fasta tider. Men oftast brukar det totalt ta cirka 45 minuter.

Har det hänt att du kommit försent till en sminkning och därmed varit osminkad i TV?
– Aldrig. Men om det skulle hända något, så sminkar jag mig till exempel i bilen på väg dit. Allt löser sig på något sätt och jag är alltid redo när sändningslampan lyser!

Även om man kommer i tid kan stressen slå till. Vad är ditt bästa tips för att lugna sig när man är stressad?
– Jag kallas för logistikdrottning, jag lever ett intensivt liv och måste planera. Men jag brukar ta vara på de små stunder som dyker upp och bara ta det lugnt. Mindfulness mitt i vardagen.

Har du några favoritspan du brukar gå på?
– Jag går tyvärr inte på spa så ofta men jag önskar att jag gjorde det. Däremot brukar jag ta hand om min hy och få kemisk peeling.

Och när du inte får behandling, vad använder du för produkter hemma?
– Mycket från Dermatologica. Förutom det har jag alltid ett bra Kanebopuder till hands och Elizabeth Arden Eight Hour Cream.

När känner du dig som vackrast?

– När jag fått sova ut eller på en varm sommardag, utomhus. Jag älskar visserligen glamour, men det är skillnad på det inre och yttre när man känner sig fräsch.

... Och som fulast?
– Under vintermånaderna när man är som blekast brukar jag känna mig ofräsch, framför allt på morgonen. Då åker bus-krämen fram!

Har du någon specifik förebild när det gäller skönhet?
– Det skulle isåfall vara Audrey Hepburn. Hennes skönhet är unik. Desssutom kämpade hon för barnens rätt och har därför både ett vackert inre och vackert yttre. Linda Evangelista tillhör också några av de vackraste kvinnorna i världen.

Slutligen, har du några skönhetstips att dela med dig av till våra läsare?
– Tyck om dig själv. Lättarea sagt än gjort i dessa tider. Förädla det som redan är bra med en tanke bakom - smink kan förändra och förbättra mycket, utan att behöva använda kniven. Och har du någon som älskar dig, kommer du alltid att vara vackrast i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0