STYLE BY KLING

Ni alla vet säkert vem den stilsäkra modeprofilen Elin Kling är. Tycker hon är en riktigt häftig tjej som går sin egna väg och klär sig grymt! Tänkte därför bjuda er på en intervju där hon berättar om sina nyårsplaner, kom-i-form-knep och även eftertraktade skönhetstips för vintern.

Hope you like it!

Vilka är dina bästa skönhetstips för vintern, så att man håller sig snygg när vinden viner och snön yr?
– Jag är fröken Lypsyl, först och främst. Jag är inte så mycket för läppglans, utan jag gillar matta läppar med Lypsyl, och det behöver man ju verkligen i vinter. Handkräm ska man använda också. Många är fokuserade på ansiktet, att man liksom ska hålla det i trim, men det som faktiskt alltid syns utom ansiktet är ju händerna. Så man måste tänka på att faktiskt ta hand om dem också och använda handkräm. Sen köpte jag en jättebra concealer när jag var i New York förra veckan. Den kommer från Chanel och är som en liten pensel. Den är superbra, för den blir inte torr och min hy är väldigt torr på vintern. Den ligger hela dagen.

Hur ser dina planer ut för jul och nyår?
– Jag tänkte åka till Tokyo, men nu åker jag till Brasilien nästa vecka för en plåtning. Sen åker vi eventuellt till Brasilien efter nyår också. Alla mina vänner, och min pojkvän också, är väldigt hispiga på att man ska åka bort, men jag skulle kunna vara hemma hos mina föräldrar bara. Om det inte blir det så kanske vi åker till Miami, det blir något varmt i alla fall. Men jag är så rastlös så jag pallar inte med semestrar, det är det som är problemet.

Har du några tips för hur man blir snygg på nyårsnatten?
– En fuskpäls är alltid trevligt som jacka, det ser väldigt festligt, lyxigt och härligt ut och värmer bra. Sen brukar jag alltid köra på någon svart, enkel klänning. Jag är inte någon klänningstjej i övrigt, så bara att ta på sig en klänning är festligt för mig.

Vilken typ av makeup satsar du på?
– Jag tar lite mer makeup bara, sotar på lite extra. Jag tycker absolut att man får krydda på lite extra när det är nyår.

Hur håller du dig i form i vinter? Gillar du några vintersporter eller tränar du hellre inomhus?
– Hur håller jag mig i form någonsin i mitt liv? undrar jag. Men jag ska faktikskt börja träna nu, på riktigt. En gång i veckan ska jag träna pilates. Jag gjorde en testträning och det var så sjukt bra, för jag fick träningsvärk i precis hela kroppen. Och det fina är att man blir inte svettig, samtidigt som man blir vältränad, så det tyckte jag passade mig.

Du släpper en ny tidning nästa år med arbetsnamnet "Style by". Vad kan du berätta om den?
– Det kommer att bli ett renodlat modemagasin och definitivt något nytt, som inte finns i tidningshyllan idag. Det kommer att vara väldigt trendbaserat, men med en väldigt vänlig ton, väldigt glatt. Jag gör den under Bonnier tillsammans med Jonna Bergh och första numret kommer ut i mitten av mars. Jag kan tänka mig att många tror att det är för en yngre målgrupp, men vi riktar oss till en snittålder på 27, faktiskt. Så det blir något som passar både för de yngre och de äldre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0