ÅÅÅH FÖR MÄNNSKLIGHETEN!

Hola chicas!

Nu har vi nyss haft vår traditionsenliga kalkon lunch/middag med släkten. Alltid lika gott! Kalkon, mosad potatis, sås och givetvis kokta ärtor och morötter etc, looove it!
Imorse gick jag, mamma och Emelia upp tidigt för att vara vid Kungsmässan vid öppningen klockan elva. Dock var det kaos vid parkeringen när vi kom dit och vi åkte runt, runt, runt för att få en jäkla plats. Ni vet känslan när man ser att någon backar men då har redan någon innan hunnit ställa sig för att ta platsen...
Ni skulle sett när vi hade åkte runt i cirka en halvtimme för att hitta en parkeringsplats och plötsligt ser en man med sin son som går till sin bil. Vi ställer oss för att vänta på dem och givetvis ska pappan spänna fast sin son och packa ihop vagnen etc vilket tar 5-10 minuter, men vi står snällt och väntar. Och när han ska sätta sig i bilen så kommer en annan liten röd bil som får för sig att ta den platsen, men det kan han ju glömma tänker vi och visar tydligt för den familjen att vi ska ha den!
Jo vet ni vad mannen i denna familj gör då? Jo han hoppar ur bilen och ställer sig för att blocka vår bil så vi inte kan köra in på den plats som vi stått och väntat på i 10 minuter, samtidigt som hans fru gör sig redo att ta platsen när han andre har backat ut!
Asså ibland skräms man av männskligheten, att det finns sådanna jävla idioter! Åååh jag blev så fruktansvärt sur så eftersom jag satt längst fram så hoppade jag ut för att säga åt honom att vi stått och väntat betydligt längre än dom. Vet ni vad den lönnfeta grisen säger då? Ne ne ne glöm det, här har vi stått och väntat jätte länge. Asså då brast det, sa åt honom att vi stått där betydligt längre än dom yadayada. Tills mamma sa åt mig att det inte var någon idé för då hade dom ändå tagit platsen... Åååh jag var så sur! Har fått pappas temperament, men i vanliga fall brukar jag inte bli så sur att jag skriker åt okända människor men fan den här gubben var inte frisk! Jag är medveten om att man inte ska sjunka till sådanna människors nivå men ibland går det inte att tygla sitt temperament. Och andra sidan struntar jag faktiskt i vad människor som jag aldrig träffat och förmodligen aldrig någonsin kommer att träffa igen tycker. Jag drar mig alltid så gott som möjligt för att bråka med mina nära vänner men när okända människor beter sig fruktansvärt så kan dom nog räkna med att jag visar mitt relativt heta temperament, vilket min famillj vet att jag har.
Aja nu fick jag skriva av mig lite. Allt detta handlade egentligen inte om en jäkla parkeringsplats, det handlade om respektlösa människor!

Fick iaf med mig en söt tunika från MQ. Vet egentligen inte varför vi skulle ut på mellandagsrean. Varför utsätta sig för all denna panik. Men men, det blev en kort visit på Kungsmässan iaf, vilket förövrigt är ett riktigt mysigt centrum!
OVER N´OUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0