The transformation of Kissie!

Ett sådant här inlägg kan möjligvis väcka många reaktioner men känner ändå att det är värt att ta upp.
När jag till en början läste Kissies blogg hade jag så otroligt svårt för henne. Hennes provocerande attityd irriterade mig till max, men ändå var det något som fick mig att dras till den som jag själv inte kan besvara här och nu vad det var.
Det var inte hennes sätt att skriva jag blev fängslad av, det tyckte jag inte skiljde sig från någon annan storbloggare, inget häpnadsväckande, hennes provocerande attityd retade bara upp mig samtidigt som jag inte tyckte hon var en vidare förebild för unga tjejer i 12-13 års ålder då man är som mest sårbar och därmed tar  till sig allt man läser.
Detta var alltså min bild av storbloggaren Kissie för säg 2-3 år sedan men nu ska jag säga något jag då aldrig trodde jag skulle outa. Den här tjejen är skärpt! Hon har humor och självdistans vilket medför att hon kan driva med sig själv på en nivå som inte alla har förmåga att göra. Hon har åsikter som kan reta gallfeber på läsare men titt som tätt levererar hon inlägg faktiskt ger en en tankeställare, får en att fundera över vad hon nyss skrivit, får en att vilja läsa mer. Det är detta som jag tror gör hennes blogg till Sveriges största. Hon blandar oseriösa inlägg med texter som får vem som helst att häpna, cred till henne!
Bara det faktum att hon gång på gång länkar andra småbloggare visar på en oegoism som heter duga. Hon skulle mycket väl kunna hålla inne på detta, strunta i att sponsra småbloggare med endast ett fåtal läsare om dagen. Istället ger hon dom chansen att växa, utvecklas och ges möjligheten att även dom kanske en dag bli stora inom bloggvärlden.

Senaste året har hon verkligen växt i mina ögon. Hon är inte en av alla stureplans skojare, hon har så mycket mer som gömmer sig därinne, en businesswomen i högsta grad!

OVER N´OUT




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0